Internetteksten
ONLINE TEKSTEN DIE EEN UNIEK SPOOR TREKKENTEKSTEN VOOR ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE
Je hebt een lijst zoekwoorden. Van je websitebouwer moeten die in ieder geval in je tekst verwerkt worden. Maar ja, je teksten moeten ook uniek, doelgroepgericht en kort en krachtig. Hoe combineer je nou al deze verschillende eisen met je webteksten?
Ik help je hiermee. Ik zorg dat je tekst vol staat met de juiste keywords. Belangrijker nog. Dat deze op elke pagina in een variëteit terugkomen. Zodat tekst niet saai en als herhaling van zetten leest.
TEKSTEN VOOR JE PROFIEL
Tekst voor de About of Over ons pagina op je website. Tekst voor je LinkedIn profielpagina. Wat schrijf je daar? YOU are Unique. Ik help je als schrijver en buitenstaander dit op een sympathieke manier op te pennen.
TEKSTEN VOOR SOCIAL MEDIA
Kort en krachtig is het credo. Nieuwsgierig maken. Of een lach en een traan. Delen? Ja graag. Mensen lezen de berichten zo vluchtig dat je de hoofdboodschap zo KISS mogelijk moet houden. KISS is ‘Keep it Stupidly Simple’.
Wat is het doel van het bericht? Wil je op de radar blijven van je volgers? Wil je daadwerkelijk mensen naar je site hebben, wat is daar dan te halen? Wil je dat mensen meteen handelen, wat is dan je call to action?
Ook is je site natuurlijk responsive, toch? It’s all a matter of perspective.
TEKSTEN VOOR EEN ONLINE PERSBERICHT
Goed nieuws. In een persbericht voor online hoeft niet het meest wereldschokkende feit. Het helpt als de headline het vermelden waard is, maar de boodschap mag best commercieel tintje hebben. Online gelden minder strikte regels dan offline voor persberichten. Is er dan helemaal geen addertje onder het gras?
Mijn blog
Wat is de mooiste zin van 2018?
Compilatie Mo's Mooiste Zinnen, 2018....
Gaan waarheid en creativiteit samen? (oftewel: hoe dodgen we fake news?)
Al is de leugen nog zo snel, de...
Hoe liep het nou echt af met de stiefmoeder van Sneeuwwitje?
Krijg jij echt eerlijke feedback van...
F.ck the F
Van follow the F naar f.ck the F...
Klaar is Case: Persbericht schrijven voor Het Lunchmoment
Klantcase:...
Hoe lezen mensen webpagina’s?
Hoe lezen wij webpagina's? De F-vorm...
Hoe verkoop je meer met Adaptive Content?
‘Ik ben fier op u, Monique.’ De...
Hoe regel je gratis publiciteit?
Dat mag wel in de krant ...