Content

EEN TEVREDEN ROKER IS GEEN ONRUSTSTOKER

CONTENT MET JE CONTENT

 

Content is uiteraard dat wat er op je website staat, aan teksten en beelden. Maar de inhoud van je site gaat een level dieper en dat betekent dat deze onderdelen zelf ook echt waarde toevoegen. Zegt je tekst wat? Of zijn het simpelweg woorden op een rij, zonder samenhang, zonder achterliggend concept. Is het visuele met het auditieve gedeelte in balans? Beter nog versterken ze elkaar?

 

Dit noem je ook wel alligned of congruent. Als dit klopt dan blijft de informatie die je over brengt beter hangen. Kleurgebruik, knoppen, prijzen alles in lijn doorvoeren.

 

Content vertaalt zich letterlijk als inhoud. De wijn in de fles.

De fles mag er leuk uitzien, maar de wijn moet wèl lekker zijn.

 

Content is informatie, die een doel dient. En informatie betekent gestructureerde gegevens. Er is dus iets mee gebeurd. Het is behandeld. Er is over nagedacht. Het past bij het doel en de doelgroep. Dus voor wie is de content?

 

Op internet wordt content vaak in een adem genoemd met marketing. En dat is ook een belangrijk koppel. Zeker omdat het bij zoekmachine marketing draait om content die daarop afgestemd is.

 

Content is een geïntegreerd onderdeel van de manier waarop je naar buiten wilt treden.

Kijk hier voor 4 uitgangspunten van Relevante Content.

Meer weten over Responsive en Adaptive Content. Lees hier mijn Blog.

DE VOORDELEN VAN EEN TEKSTSCHRIJVER

  • schrijft unieke teksten
  • als neutrale 3e persoon
  • doelgroepgericht geschreven
  • elimineert jargon en wolligheid
  • consistente schrijfwijze
  • eenduidige tone-of-voice
  • zoekwoorden in de tekst verwerkt
  • hogere ranking in zoekmachines
  • extra paar handen
  • leesbare tekst die multi inzetbaar is

    Wil je content?

    Ik wil tekst voor mijn

    om

    Ik heb al tekst

    6 + 15 =