Social media teksten

KORT EN KRACHTIG MET BEHOUD VAN INHOUD

A matter of Perspective

Wat is het perspectief van de lezer van je Social Media Post? Is dat de laptop, tablet, of – more likely – zijn of haar smartphone beeldscherm?

En wàt irritant als de tekst waarnaar jij linkt in je bericht vervolgens niet te lezen is. Als de bezoeker die via mobiel binnenkomt moet inzoomen, swipen of horizontaal scrollen om alles te lezen. Hij haakt af. Zonde. Resultaat voor het bedrijf: verloren potentieel.

Dat kan anders. Namelijk met responsive design en adaptive content!

Sorry, wat?

Responsive design is een methode om je website zo te ontwerpen dat ie zich automatisch aanpast aan de grote van het scherm. Juist. Van het apparaat waarmee de bezoeker op je website komt.

Zo wordt de gebruikerservaring per bezoeker optimaal.

Ok, dat heb je misschien al geregeld met je website bouwer. Maar heb je ook nagedacht over hoè dan die content overkomt? En dat de mobiele bezoeker toch een heel andere is dan de traditionele desktopper! Of dat deze op een heel ander moment van de dag naar je site komt?

Hoe spreek je die gebruiker aan? Hoe leest die?

Ben jij misschien gebaat bij adaptive content?

Hoe zei je?

Adaptive content is niets anders dan dat de inhoud, beeld én tekst, van de site zich (net als bij het responsive design) ook aanpast aan het scherm en apparaat van de bezoeker en gebruiker.

Enkele concrete voorbeelden:

– Menu verkleint zich,

– Call to action button komt hoger,

– Minder en krachtigere tekst,

De hamvraag is: Wat is je strategie?

Want als de site-inhoud zich moet aanpassen aan elk apparaat is het een te tijdrovende en dure klus. Het beste is uiteraard om te kiezen voor wat past bij je doelgroep, bedrijf, beschikbare resources, budget en je strategie.

Lees hier meer over hoe om te gaan met responsive en adaptieve content.

DE VOORDELEN VAN EEN TEKSTSCHRIJVER

  • schrijft unieke teksten
  • als neutrale 3e persoon
  • doelgroepgericht geschreven
  • elimineert jargon en wolligheid
  • consistente schrijfwijze
  • eenduidige tone-of-voice
  • zoekwoorden in de tekst verwerkt
  • hogere ranking in zoekmachines
  • extra paar handen
  • leesbare tekst die multi inzetbaar is

Wil je webtekst?

Ik wil tekst voor mijn

om

Ik heb al tekst

2 + 11 =