Wat geef jij je lezer?

Waarom brengen rijke teksten geld in het laatje?

Voor mij is het een tweede natuur. Body geven aan teksten. Waarde toevoegen. Tegenwoordig heet dat: relevante content.

Hoe voeg je waarde toe met woorden? Nuttige teksten

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar soms leggen begrippen of definities mij even helemaal lam. Noem het bij de naam, vind ik fijn.

Relevante content dus. Ik heb het nu voor mezelf vertaald als nuttige teksten. Maar wat is dan nuttig? Nuttig is een subjectief begrip. Nuttig kan voor de een iets totaal anders zijn dan voor de ander.

Ik geloof erin dat nuttige teksten, waardevolle teksten zijn. Teksten die iets te zeggen hebben, iets te geven hebben, in het beste geval zelfs inspireren. Ik schrijf over dat waar ik mee bezig ben. Ik zoek iets uit. En dat schrijf ik op. Zo hoef jij het niet meer uit te zoeken. Kennisdeling met de doelgroep in mijn achterhoofd.  

Relevant is het als content, inhoud – beeld en tekst – waarde toevoegt. Gepercipieerde waarde van de lezer. Want hierdoor krijgt tekst nut. Dus wat geef jij jouw lezer, en waarom geef jij dat? Wil je kennis delen, meer verkopen of jezelf als expert neerzetten?
 

Commercieel inzetten content

Relevante content is namelijk een heel krachtig commercieel middel. En juist daarom interessant. Maar hoe ga je hiermee nou praktisch aan de slag? Hoe maak je inhoud zinvol?

  • Uitgangspunt 1: Ken je doelgroep,
  • Uitgangspunt 2: Spreek de taal van je doelgroep,
  • Uitgangspunt 3: Beschrijf je product en het nut van je product in die taal,
  • Uitgangspunt 4: Prikkel in de tekst zoveel mogelijk zintuigen.

Het resultaat is tekst met informatie waar jouw doelgroep naar zoekt, die bij jouw doelgroep aankomt en die jouw doelgroep begrijpt. 

Is jouw website al responsive? Lees meer over tekst op websites voor verschillende apparaten. 

 

 

rijke tekst