Wie ben jij?

Hoe beantwoord jij deze vraag? Met een saaie opsomming van je CV, opleiding, bedrijven waarvoor je gewerkt hebt, talen die je spreekt en of je je rijbewijs bezit?? Nee toch zeker.

Dikke kans dat je op je eigen website het kopje – ‘Over ons’ – op   www.mijnfantastischebedrijf.nl wel zo gevuld hebt.

Handig? Hmmm…

Anders doen? Ja. Want zeg nou zelf, wat wil jij graag weten van degene met wie je zaken doet, of zaken wil gaan doen? Dan wil je er toch snel achter komen waar diegene voor staat, wat hem of haar beweegt, hoe hij of zij werkt en of dat bij jou past?

De ‘about’, ‘over’ of ‘bedrijfspagina’ is bovendien, naast de homepage, een van de meest bezochte pagina’s van je website. Deze moet natuurlijk van het scherm afspatten, maar hoe vaak zie je dat dat gebeurt? Werk aan de winkel! Overweeg dan ook meteen of het slim is de titel van die pagina te hernoemen naar: ‘Waarom wij, ons of ik?’. Is veel klantgerichter, en dwingt je te schrijven met je onderscheidend vermogen in de pen.

Ook op LinkedIn struikel je over de gortdroge profielbeschrijvingen en samenvattingen met, echt heus, nog steeds vooral jargon, afkortingen en wollige teksten.

Dat kan anders.