Testimonials
Wat zeggen anderen over mij?Wat anderen over mij en samenwerken met mij zeggen lees je hieronder.
Heel fijn met Monique samenwerken
‘Ze helpt met mijn Linkedin en communicatie strategie: welke pijlers wil ik op focussen en levert ook wekelijks concrete input.
Kan het iedereen aanbevelen!’
Wij zijn geholpen doordat ons verhaal is opgeschreven
‘We wilden graag meer communiceren over het werk dat we doen als vertrouwenspersoon vanuit Human Connection.
Monique heeft ons geholpen om een start te maken door ons verhaal op te schrijven. Hierdoor hebben we woorden gezocht en gevonden voor wat we al deden, maar nog niet konden delen. Nu kunnen we het beter delen met de buitenwereld.’
Vlotte en toffe schrijfstijl
Schrijven over mijzelf en mijn bedrijf vind ik niet het makkelijkste wat er is ;). Ben altijd eeuwen aan het rommelen om er een leuke tekst van te maken. Kortom, heel blij dat Monique op mijn pad is gekomen.
Zo fijn dat ze meteen begreep wie ik ben en waar ik met mijn bedrijf voor sta. Hebben een onwijs leuke klik samen en dat maakt het samenwerken ook zo fijn! Monique heeft een vlotte en toffe schrijfstijl die helemaal bij mij past, ze is snel in haar communicatie en denkt altijd met je mee!
Ik kan Monique van harte aanbevelen!! En Monique… ik kom snel weer bij je in de lucht, want heb weer een stuk tekst waarmee ik aan het worstelen ben ;).
Blij met het stuk
‘Top Monique! Het is een goed stuk geworden. Complimenten.
We zijn blij dat we dit PostNL artikel, voor Stadswerk Magazine over onze projecten, door jou hebben laten schrijven.’
Open mind die meedenkt
‘Erg leuke samenwerking met Monique gehad – nieuwe ideeën op papier zetten is toch makkelijker met een onafhankelijke, energieke en open mind die meedenkt!
De eerste teksten schrijven, ideeën laten groeien en ervaringen delen. Vraag gerust eens aan Monique om mee te denken vanuit een andere invalshoek – mij beviel het uitstekend!’
Wauw, wauw Monique
‘Wat is dat bijzonder om te zien, dat jij in twee zinnen zo helder kan zeggen waar ik meer dan twee alinea’s voor nodig heb.’
In de media: Boekaankondiging
‘Copywriter en econoom Monique Reijntjes vertaalt de verhalen van ondernemers naar tekst. Ze bemerkte dat ondernemers graag zelf willen leren hoe ze teksten kunnen schrijven. Met dit boek lukt dat.’
Eindelijk kon ons verhaal naar buiten
‘Wij waren al lang bezig met onze website, maar konden hem niet lanceren zonder goede tekst.
Dankzij Monique is ons verhaal goed opgeschreven. De samenwerking is prettig verlopen. Ik ben heel tevreden met het resultaat.’
Er valt ook altijd wat te lachen
‘Monique en ik werken al een paar jaar met veel plezier samen. Eerst via de KNGU en nu vanuit mijn eigen bedrijf. Monique maakt echt overal een lekker lopend stuk van.
Ze gaat veel verder dan alleen maar het schrijven en redigeren van teksten, maar helpt ook om je propositie of product duidelijk te krijgen. Bovendien valt er, dankzij haar humor, ook altijd wat te lachen.’
In de media: Verhoog de verkoop in je salon
- Klassieke upsell-techniek
- Organiseer een beauty-dag
- Geef slimme kortingen
- Hanteer een spaarsysteem’
Lezers over mijn boek: Schrijfgids voor ondernemers, een spiekbriefje voor het maken en hergebruiken van sterke teksten.
Een aanrader
‘Voor mijn website moest ik naast over de kleuren, lettertype en vormgeving nadenken over de content. Dat is toch wel de grootste uitdaging. En dat wil ik goed doen. Net als mijn werk. Ik heb dus bedacht dat mijn website pas zichtbaar mag zijn, als ik ‘mijn lam’ heb gevonden.
Wat bedoel je met: je lam vinden? denk je misschien.
Dat is terug te vinden in het boekje van Monique Reijntjes: Schrijfgids voor ondernemers. Spiekbrief voor het maken en hergebruiken van sterke teksten.
Een aanrader.’
Makkelijk en practisch
‘Ik heb er super veel aan gehad voor het schrijven van blogs en website teksten. Het is makkelijk en praktisch en ik heb veel aan de tips gehad. Absolute aanrader voor praktisch gebruik.’
Een goed leesbaar boek met veel tips
Een goede tekst begint bij een heldere basis. Dat betekent dus eerst goed nadenken over wat je wilt en waar je voor staat. Een goede tekst zorgt ervoor dat de lezer vertrouwen in je krijgt en behoudt. Aan welke eisen dan een goede tekst moet voldoen, beschrijft Reijntjes in het vervolg van haar goed leesbare boek.
Mooi is de bewering van de auteur dat een tekst dienstbaar moet zijn aan de lezer. ‘Jij bent leidend in wat je wil vertellen, maar door je dienstbaar op te stellen, bereik je de lezer beter.’
Een verademing dit boek
Wat een verademing is dit boek! En inspirerend. Ik kan heel lang en pietluttig nadenken over tekst. Monique geeft praktische tips hoe je tekst waar je heel tevreden over bent, kunt hergebruiken op een ander moment, in een andere situatie, voor een andere doelgroep.
Als ik dit boek jaren geleden had kunnen lezen, was me veel tijd bespaard! Ook het opzetten van een bibliotheek van mijn eigen teksten is een fantastisch idee. Simpel en doeltreffend.
Onuitputtelijk bron voor alle tekstuele contentvragen
‘Monique Reijntjes stelt dat je meer kan doen met minder. Welke ondernemer wil dat nou niet? Hoe zit dat dan? Monique schrijft dat het vooral gaat om inventariseren van al je huidige content. Je verzamelt de bestaande teksten. Na een kwaliteitsbeoordeling, die ze ook toelicht, en eventuele ‘face-lift’ gaan deze stukken in jouw eigen tekstbibliotheek. Deze gevulde bieb is een onuitputtelijke bron voor alle mogelijke tekstuele contentvragen.’
“In dit handige boek word je onder meer uitgedaagd om een elfjespitch te schrijven.”
Heel blij met jouw boek
‘Ik gebruik hem nu al bij het schrijven en het helpt me om meer focus te krijgen en mooie manieren om mijn teksten op verschillende manieren in te kunnen zetten. Zeker een aanrader!’
Wat anderen over mij en samenwerken met mij zeggen lees je hieronder.
Met humor weet ze droge materie tot leuke content te maken en geeft je teksten een dikke knipoog mee.
‘Monique kijkt op een scherpe en luchtige manier naar content en hoe je dit kan maken. Voor veel ondernemers is het echt wel ploeteren om zelf teksten te schrijven. Het afgelopen jaar had ik de tweede contentsessie met Monique.
Ze stelt de juiste vragen. Dit leidt tot nieuwe, bruikbare inzichten en praktische tips. Na onze afspraak wist ik precies wat ik wilde aanpassen aan de indeling van de site, de teksten op de homepage en de overige pagina’s. Ik heb de tekstuele tips meteen verwerkt en ben bijvoorbeeld veel meer artikelen gaan delen op LinkedIn.
Monique is een fijn persoon om mee samen te werken en dat maakt een afspraak niet alleen nuttig, maar ook gezellig.’
Monique verfrist je tekst
Vlot en to the point. Passend bij je doelgroep, maar ook bij mij als afzender. Het allerfijnste was dat ze op een of andere manier echt (in)voelde wat ik wilde zeggen en dit ook nog helder op papier wist te krijgen. De input bleef behouden in een tekst die lekker leesbaar is en precies uitlegt wat het uit moet leggen.
We hebben ook gewoon veel gelachen
‘Het fijne van samenwerken met Monique is dat zij een groot project – zoals de content voor een nieuwe website – in kleine overzichtelijke stukken kan hakken. Vooraf was ik benieuwd of ze de goede toon zou weten te vinden. Dat komt namelijk vrij nauw in de veterinaire farma branche. Helemaal omdat wij onze communicatie bij Kernfarm persoonlijk willen houden.
Na het doen van een proeftekst heb ik met veel vertrouwen het traject helemaal aan Monique overgelaten. Ze bijt zich vast in de materie, belt met de juiste mensen, krijgt informatie naar boven en maakt hier een tof verhaal van. Ze heeft een grote betrokkenheid bij het proces.’
Monique maakt er iets verrassends van
‘Ik ben er heel blij mee Monique! En het is prettig samenwerken met je.
Je hebt mijn input heerlijk opgeschud en omgekeerd en er iets verrassends van gemaakt. Top! Bedankt.’
Beter formuleren dankzij haar marketing en coaching skills
‘Monique heeft een goede kijk op tekst. Bovendien hielpen haar marketing en coaching skills mij nog beter te formuleren. Daardoor zijn de teksten naar een hoger niveau getild.
Ze voelt in hoe je doelgroep leest en biedt overzicht. Heel fijn om Monique mijn – over mij – pagina te laten schrijven.
Uit ons gesprek haalde ze allerlei vondsten, waar ik zelf niet op was gekomen. Super blij met mijn herschreven website!’
Goede verbetersuggesties
‘Als je al 10 jaar lang je eigen teksten in CV’s schrijft, kun je uiteindelijk blind worden voor de juiste toon.
Fijn om te zien (en lezen!) dat Monique goede verbetersuggesties kon aanbrengen!’
Reviews over het bijwonen van een van mijn workshops.
Unieke manier van content maken
‘Monique Reijntjes deelde – met een grote groep vrouwelijke ondernemers – haar unieke manier van content maken.
Ze liet ons aan de hand van praktische oefeningen en voorbeelden, ervaren hoe leuk en makkelijk het is om te schrijven, hoe je saaie teksten levendig maakt en de essentie van je werk in een korte pich opschrijft!!’
Monique is rustig, relaxed en voorbereid. In de workshop neemt ze je op een speelse manier stap voor stap mee naar de kern.
Met haar intuïtieve mensenkennis plukt ze, dat wat jijzelf vanzelfsprekend of juist nog spannend vindt, eruit en benoemt dat als jouw specifieke kwaliteit. Voor mij was het een verrassing én tegelijkertijd een groot AHA!
Monique haar enthousiasme is echt! En dat werkt aanstekelijk: ze kreeg iedereen in beweging. Er zijn SWOT-analyses gemaakt en elfjes geschreven. Wat dit betekent voor jou en je bedrijf als conentmachine, dat kun je het beste in haar boek lezen. En doen.
‘Het was een hele leuke workshop! De sfeer was gemoedelijk en enthousiast, waardoor je betrokken raakt en uitgedaagd wordt om echt na te denken over jezelf en je bedrijf.
Monique helpt je om stap voor stap tot een goede elfjespitch te komen. Heel nuttig voor mij als ondernemer!’
Na een inspirerende presentatie had Monique de groep binnen no time aan het werk: er werd druk overlegd en geschreven. Iedereen vond hun ‘lam’ en schreef er een elfje over. Ik kan eeuwig twijfelen met dit soort opdrachten, maar met Monique’s heldere aanpak had ook ik aan het eind iets leuks op papier. Kortom, de workshop is een aanrader!
‘Het was een super energieke ochtend waar Monique helemaal in haar element was. Ik was ontzettend geholpen met de Elfjes die ik maakte, deed me weer eens heel goed nadenken over hoe ik kort en bondig kan vertellen waar je mij voor kunt bellen. En het boek is top!’
‘Monique zet je op een natuurlijke en persoonlijke manier aan het denken. Spelenderwijs aan het werk met woorden en met jezelf.’
Tijdens de dag kregen we veel bruikbare tips en we gingen, als publiek, deze meteen praktisch toepassen. Er hing een hele prettige sfeer, dit werd hoofdzakelijk gecreëerd door de interactie die Monique tussen de deelnemers tot stand bracht. Hierdoor was het dus niet alleen een workshop maar ook een netwerkbijeenkomst.
Tijdens de workshop worden zeer waardevolle tools, afkomstig uit de schrijfgids van Monique, besproken om als ondernemer je propositie en verhaal scherper te krijgen, een ‘must-read’, maar zeker ook, ‘-attend’ voor iedere beginnende maar zeker ook gevorderde ondernemer!
Een workshop van Monique is niet alleen leerzaam, het is ook gewoon ontzettend leuk! Luchtig en met humor komt ze met rasse schreden tot de kern: waar draait het om bij jouw bedrijf? Wat is de essentie en hoe verwoord je dat op een aantrekkelijke en heldere manier? Heel inspirerend! Aanrader!
Mijn blog
In den beginne was er…
Een reisverhaal - Australie 2001...
Hoe lang gaat tekst mee?
Jo met de banjo Je kan erop...
Schrijven met gevoel (en hoe je een tekst tot leven brengt)
Teksten tot leven brengen met de...
Wat kan je met adaptive content?
Adaptieve content: de "je vriend met...
Klaar is Case: Whitepaper schrijven
Klantcase: Delen van...
Tone of voice (signatuur van je tekst) en hoe je dit heel snel zelf kan toepassen
“Bakkers klaar, bakken maar.” Zegt...
Klaar is Case: Blogs schrijven om online bereik en offline expert-status te vergroten
Klantcase: Delen van kennis...Lime...
Klaar is Case: Verhalen schrijven op basis van interviews
Klantcase: Verhalen...