Hoe liep het nou echt af met de stiefmoeder van Sneeuwwitje?
Krijg jij echt eerlijke feedback van je medewerkers? Nee? Koop het in, en nog 4 redenen om een tekstschrijver in te huren.
‘Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
Wie is de mooiste van ‘t land?’
De spiegel antwoordde:
‘O koningin, heel mooi bent u,
Maar Sneeuwwitje is duizendmaal mooier nu!’
Eerlijke feedback geven op hoe je overkomt. Dat is de functie van een goede tekstschrijver voor een ondernemer. Je wil hem wel slaan maar je weet dat ie gelijk heeft.
Dus, hij schroomt niet me de waarheid te zeggen.
Noem nog eens een paar punten waar ik een goede tekstschrijver herken?
Hij levert je tijd op
- Er zitten maar 24 uur in een dag. Een onderneming runnen, helemaal als je je bedrijf wilt laten groeien, maakt jouw tijd extra kostbaar. Elke management goeroe zal je adviseren alles uit te besteden dat een ander ook of misschien wel beter kan.
- Het is effectief en efficiënt: Het schrijven gebeurt beter en sneller
Hij vergroot je ROI
- Cut out the middle man. Werk jij met een reclame- of webbureau voor je contentmarketing? Zij huren vrijwel altijd freelance werkende tekstschrijvers (zoals ik) in om jouw copy te schrijven. Gaat het je vooral om je teksten overweeg dan direct bij de bron in te kopen.
- Je website gaat beter renderen. Wat is je hoofddoel? Zo weinig mogelijk aan marketing uitgeven of is zoveel mogelijk verkopen? Mijn gok is het laatste. Dus hoe haal je dan het meeste uit je marketing uitgaven? Natuurlijk door die professional in te huren voor je teksten. Een tekstschrijver kent de trucs om overtuigende content op te stellen. Zo betaalt een investering in professioneel geschreven copy zichzelf terug.
Hij helpt je af van de Curse of the knowledge
- No more blind spots. Jij leeft en ademt elk aspect van je bedrijf. Jouw perspectief is compleet anders dan dat van je klant. Je begrijpt het jargon en alle kneepjes van het vak en jouw industrie. Het probleem is dat je er te veel van weet. Het gevaar hiervan zijn blinde vlekken. Een tekstschrijver helpt je die bloot te leggen.
- Helicopterview: Jij zit te dicht op je business om er effectief over te kunnen schrijven. Wat je nodig hebt is een freelance copywriter die naar jouw bedrijf kijkt met een frisse blik en een objectieve instelling. Zo kan je tekstschrijver content schrijven die voor een leek te snappen is en schaamteloos jouw kernpunten benoemen. Waarmee je de kans vergroot nieuwe klanten aan te trekken.
Hij verstaat zijn vak
- Jij bent misschien wel dè specialist in vastgoed of financiële dienstverlening. De IT expert of media professional. Een copywriter’s specialiteit en expertise is het om geloofwaardige en betrouwbare marketing communicatie te schrijven.
- Up to date en bijgeschoold. Zou jij je eigen operatie uitvoeren, of jezelf vertegenwoordigen in de rechtszaal? Waarom zou je dan wel je eigen teksten schrijven (ook al had je een dikke voldoende voor je Nederlands eindexamen)? Net als een chirurg of advocaat heeft een copywriter jaren in de collegebanken gezeten, relevante diploma’s gehaald, en werkervaring opgedaan binnen zijn vakgebied. Natuurlijk blijft hij up to date en volgt de laatste trends in het schrijversvak, zoals SEO en content marketing.
Now what?
We weten allemaal hoe het afliep met de stiefmoeder. Eenzaam en alleen bleef zij achter. Sneeuwwitje trouwde haar droomprins en had ineens zeven dwergen als nieuwe beste maten. Ik bedoel maar, neem mijn tips ter harte en je zult groeien als ondernemer en mens (nou ja een beetje to much misschien, maar het gaat je wel helpen). Gun jezelf een eerlijke spiegel.
Wat wil jij oppakken? Ga je bloggen, een ebook maken, een brochure ontwikkelen, je website straktrekken?
Kan je dat zelf? Hulde! Zo niet: ik help je graag verder. Mail me op en verzeker jezelf van een plek in mijn agenda.
0 reacties